Vytvoření webové stránky je důležitým krokem v rozvoji každého podnikání. Zjistěte odpovědi na 4 klíčové otázky, které byste si měli položit před vytvořením vlastní webové stránky. Tyto otázky vám pomohou vyhnout se chybám a vytvořit webovou stránku, která splní vaše očekávání.

4 otázky, které si musíte položit před vytvořením webové stránky
První pohled na vaši vlastní, novou webovou stránku. Je to nepochybně příjemný zážitek a milník v rozvoji vašeho podnikání. Abyste však tento moment zažili, budete muset nejprve učinit několik promyšlených kroků. Jaké dotazy byste si měli položit před vytvořením firemní webové stránky? Tomu se budeme věnovat v dnešní epizodě.
Firemní webová stránka: Kde začít?
Dnes přezkoumáme otázky, které byste si měli položit před spuštěním firemní webové stránky.
Pomůže vám kontrolní seznam 4 otázek.
- K čemu bude vaše webová stránka sloužit?
- Kdo bude aktualizovat její obsah?
- Jak ji budete propagovat?
- A koho pověříte jejím vytvořením?
Otázka jedna: Co má vaše webová stránka dělat?
Nejprve si musíte určit, k čemu bude vaše webová stránka skutečně sloužit? Webová adresa je řídícím centrem, ale může plnit různé funkce v závislosti na vašich potřebách a specifikách vašeho odvětví. Proto byste si měli určit, zda plánujete vytvořit webovou stránku, která bude primárně:
- vizitka vaší společnosti,
- úvodní stránka,
- webová stránka společnosti,
- stránka produktu,
- internetový obchod.
Webová stránka s vizitkami je jednoduchá, jednostránková webová stránka bez jakýchkoli podstránek. Uživatelé se mohou pohybovat pouze nahoru a dolů. Není tam mnoho obsahu ani grafiky. Je to virtuální vizitka obsahující základní informace o vaší společnosti.
Díky svému minimalismu je webová stránka s vizitkami vhodná pro společnosti, které v současnosti vyvíjejí rozsáhlejší webovou stránku, nebo pro malé podniky, které spoléhají výlučně na sociální média. Organizace (např. nadace) někdy vytvářejí webové stránky s vizitkami, aby zvýšily svou online důvěryhodnost.
Úvodní stránka je jiný příběh. Je to stránka s jasným posláním s názvem „Konverze“. Celá její struktura je navržena tak, aby povzbudila návštěvníky k provedení konkrétní akce. Může to být využití propagační akce, stažení bezplatného zdroje, jako je například e-kniha, registrace na webové stránce nebo účast v soutěži či průzkumu. Vstupní stránka je nástroj používaný v propagačních kampaních. Proto je spíše doplňkovou možností než plnohodnotnou webovou stránkou společnosti.
Uživatelé najdou podstatně více obsahu na webové stránce společnosti, kde můžete zveřejnit základní informace o společnosti, odkazy na sociální sítě a další místa související s vaším podnikáním. Webová stránka společnosti je vícestránková, takže může obsahovat odkazy na věci, jako jsou stránky produktů (věnované konkrétním produktům) nebo firemní blog.
Blog může obsahovat nejnovější zprávy, jako jsou nové produkty nebo služby, jakož i odborné články. Například pokud prodáváte oblečení, můžete psát o aktuálních módních trendech ao tom, které styly stojí za zvážení. Pokud opravujete elektroniku a domácí spotřebiče, můžete se podělit o své znalosti a popsat, jak identifikovat běžné poruchy.
Články vzbuzujete zájem o své podnikání a také zlepšujete své umístění ve výsledcích vyhledávání. Hodnotný a užitečný obsah si čtenáři a algoritmy vyhledávačů vysoce cení. A čím vyšší je vaše umístění, tím větší je šance, že se uživatelé spojí s vaší společností.
Webová stránka společnosti je skvělým řešením pro společnosti, které chtějí jasně etablovat svoji online přítomnost, růst a etablovat se jako odborníci ve svém oboru. Nejpokročilejší možností je ovšem webová stránka, kde můžete nakupovat – jinými slovy, internetový obchod. Zde uvádíte své produkty nebo služby. Poskytujete způsoby platby. Zákazníci mohou použít webovou stránku k objednání konkrétní položky nebo k naplánování termínu pro konkrétní službu.

Otázka dva: Kdo bude aktualizovat údaje na webové stránce?
Před vytvořením webové stránky je důležité zvážit, kdo ji bude aktualizovat. To platí pro jakýkoli typ webové stránky. I když se jedná pouze o vizitku, můžete změnit svou adresu, telefonní číslo nebo jiné kontaktní informace a někdo bude muset zadat nejnovější informace.
Aktualizace jsou samozřejmě zapotřebí i pro internetové obchody a stránky produktů.
Někteří podnikatelé se domnívají, že aktualizace obsahu je zbytečná, ale praxe ukazuje opak. Chcete-li vytvořit aktivní komunitu kolem své značky, vaše webová stránka musí být živá.
Není žádným tajemstvím, že uživatelé internetu jsou stále náročnější. Žijí v dynamickém světě, nemají rádi stagnaci a chtějí rychle a jednoduše nalézt potřebné informace. Pouze pokud je obsah na vaší webové stránce aktuální, uživatelé uvidí, že vaše společnost funguje, roste a rozšiřuje svoji nabídku. Pokud je vaše webová stránka zastaralá, rychle ji opustí a vyberou si podobnou nabídku od někoho jiného. Dobrá webová stránka je ta, která žije a vyvíjí se. Je důležité, aby byla aktualizována vizuálně, funkčně, bezpečně a především obsahově.
Proto předtím, než se rozhodnete, kdo by měl vytvořit vaši webovou stránku, ujistěte se, kdo k ní bude mít přístup. Budete ji moci aktualizovat sami nebo prostřednictvím poskytovatele služeb? Pokud prostřednictvím společnosti, ověřte si, jak spolupráce funguje, zda vyžaduje dodatečný poplatek a zda máte neomezený přístup ke změnám.
Nabídka 5starweb je v tomto směru tvořena na míru, můžete si to ověřit i na 5starweb.cz. V rámci procesu vývoje webové stránky máte nárok na neomezené změny. Stačí kontaktovat svého určeného manažera účtu.
Otázka tři: Jak propagovat svou webovou stránku?
Aby webová stránka plnila své funkce, musí být viditelná pro uživatele. Ani skvělá webová stránka, která nezískává návštěvnost, nebude prodávat. Proto je zapotřebí specifická strategie.
Již během fáze vývoje a počáteční publikace je důležité pamatovat na zásady SEO. Svou webovou stránku můžete propagovat také pomocí reklamních kampaní, například na Google nebo Facebooku. Pokud se s tímto úkolem vypořádají zkušení specialisté a správně definují vaši cílovou skupinu, můžete si zaručit denní návštěvnost své webové stránky a hned od začátku se spojit s prvními zájemci.
Poutavý a systematicky udržovaný profil na sociálních sítích je také efektivním zdrojem nových návštěv webových stránek. Pokud zaujmete uživatele internetu svým obsahem, máte šanci získat nové obchody a navázat dlouhodobé vztahy se svými zákazníky. To je mimořádně cenné, protože víme, že online konkurence je v dnešní době tvrdá.

Čtvrtá otázka: Komu bych měl svěřit tvorbu vaší webové stránky?
čtvrtá, klíčová otázka, kterou byste si měli položit před spuštěním vaší webové stránky, je: komu bych měl svěřit tvorbu vaší webové stránky? Můžete využít služeb profesionální společnosti nebo si vyzkoušet jeden z mnoha dostupných programů pro tvorbu webových stránek.
Hodně záleží na čase a dovednostech, které máte. Většina podnikatelů nemá možnost vytvořit si vlastní webovou stránku od základů, neboť vedení firmy jim zabírá veškerý čas.
Ne každý má potřebné dovednosti a webová stránka, která nevypadá profesionálně, nesplní svůj účel – nepřiláká zákazníky, neudrží jejich pozornost a nepodpoří kontakt.
Proto je nejlepší investicí často jednoduše svěřit webovou stránku vaší společnosti specialistům, kteří se ve svém oboru vyznají a vytvoří webovou stránku, která bude odpovídat vašemu odvětví a očekáváním vašich zákazníků.
Webová stránka. Kde začít? Shrnutí
Než začnete s tvorbou webové stránky vaší společnosti, měli byste si položit čtyři základní otázky:
- K čemu bude vaše webová stránka sloužit?
- Kdo bude aktualizovat její obsah?
- Jak ji budete propagovat?
- A komu zadáte její tvorbu?
Samotná tvorba není konec. Je to jen začátek procesu, který vyžaduje trpělivost a vytrvalost. Pokud nechcete ztrácet svůj drahocenný čas, využijte služeb marketingových specialistů. Zkušení profesionálové vám pomohou vyhnout se chybám a dosáhnout vašich cílů.
