V současnosti jsou společnosti často objeveny nejprve ve virtuálním světě a teprve poté navštíveny v jejich fyzické lokalitě. Podnikatelé, kteří již fungují online, získávají obrovské výhody z internetového marketingu. Jedním z klíčových propagačních nástrojů je služba Google Maps. Díky němu se zákazníci dostanou nejen do sídla vaší firmy jednodušší. Získáte také přístup k potenciálním kupujícím, kteří se zajímají o vaši nabídku. Jak zvýšit svou viditelnost na Google Maps? Můžete si o tom přečíst v průvodci níže.

1. Přidejte svou firmu do Google Maps
Prvním krokem ke zviditelnění v Google Maps je přidání vaší firmy. Můžete to udělat prostřednictvím webové stránky nebo aplikace. Vyhledejte vaši firmu v Mapách. Pokud ji nenajdete, znamená to, že ji tam musíte přidat. Dále budete muset přidat název, adresu vaší společnosti a kategorii, která jí vyhovuje. Vyberte jednu hlavní kategorii, abyste uživatelům a robotům Google usnadnili identifikaci vaší firmy.
To ovšem není všechno. Výše uvedené kroky vám umožnily přidat vizitku. Stále však potřebujete práva na seznam, abyste mohli prezentovat více informací, které jsou pro zákazníka relevantní. Ty následně ovlivňují umístění vaší vizitky v Google firemním profilu. Svou žádost můžete odeslat, pokud máte firemní profil na Googlu.
2. Vyplňte informace o vaší společnosti
Když se Google dozví, že jste vlastníkem firmy, můžete přejít na další krok v budování viditelnosti (i) v Google Maps. Otevírací dobu své firmy můžete přidat do svého Google firemního profilu. Nezapomeňte je aktualizovat. Bylo by užitečné uvést: „Brzy se zavírá“ nebo informaci o dočasném uzavření.
Aktualizace jsou pro spotřebitele znamením, že jejich pohodlí je pro vás důležité. Nechtěli byste, aby někdo políbil kliku a pak vám o tom nechal naprosto zbytečný komentář, že? Samotný Google navrhuje svátky a uživatele internetu můžete informovat o změněných otevíracích hodinách ve vybrané dny.
Je také důležité přidat popis vaší firmy. Mělo by to být přesvědčivé a věcné. Začněte s nejdůležitějšími informacemi. Příjemce by měl vědět, co od vás dostane. Při vytváření popisu použijte klíčová slova související s vaší společností. To vám pomůže dosáhnout lepších pozic ve vyhledávačích (SEO).
Potom zadejte telefonní číslo s předvolbou pro vaši polohu. V opačném případě může mít někdo problém vás kontaktovat. Pozor! Jedno číslo by mělo odpovídat jednomu místu. Pokud si Google v této oblasti všimne nedorozumění, posune vás v žebříčku níže.
Pokud provozujete e-shop, využijte možnosti přidání produktů na vaši Google vizitku. Uživatelé si budou moci prohlížet vaši nabídku z vyhledávače, poté přejít na webovou stránku a uskutečnit nákup. Nezapomeňte na mapu trasy Google. Přidejte na mapu špendlík pro označení polohy vaší společnosti.
3. Aktivně si vyžádejte zpětnou vazbu, abyste přilákali zákazníky
Podle studie Gemius mají názory na obchod největší vliv na jeho důvěryhodnost. Navíc, nejoblíbenějším online místem pro uveřejňování recenzí je stále Google. Jelikož spotřebitelé chtějí vědět o zkušenostech jiných lidí, snažte se jim je poskytnout.
Jak recenze ovlivňují umístění v Google Maps? Roboty Google je kontrolují jako jakýkoli jiný obsah na webu. Pokud někdo v komentáři použil název vaší společnosti, vyhledávací nástroj jej zobrazí ve výsledcích pro danou poptávku. Samozřejmě čím více pozitivních recenzí máte, tím větší viditelnost získáte.
Upozorňujeme, že recenze nelze moderovat. Názory vašich zákazníků se přetaví do vašeho obrazu. Máte však na ně vliv.
Jak získat pozitivní recenze, které budou také v Google Maps?
- Pošlete odkaz svým zákazníkům e-mailem.
- Umístěte odkaz na své recenze Google na webovou stránku své společnosti.
- Požádejte zákazníka o posouzení ihned po dokončení služby.
Stručně řečeno: dejte svým zákazníkům vědět, že jejich hodnocení jsou pro vás důležité, a usnadněte jim napsání recenze.
Podařilo se vám získat zpětnou vazbu? Nezastavujte se tam. Použijte je k budování vztahů. Výzkum jasně ukazuje, že pro uživatele internetu je důležité, zda firma reaguje na recenze. Jak pozitivní, tak negativní. Neodkládejte interakci. Zkuste na komentář odpovědět maximálně do dvou dnů.

4. Zveřejňujte pravidelně
Aktuálnost, čerstvost – to mají algoritmy Google rádi. Proto se vyplatí přidat položky do firemního profilu. Mohou to být:
- nové nabídky,
- oznámení o událostech,
- přesměrování na blog na webové stránce,
- informace o aktuálních změnách, například.
Příspěvek může obsahovat text, obrázek a výzvu k akci (CTA). Toto je šance zaujmout publikum kolem vaší značky.
5. Ukaž nám, jak to děláš!
Než někdo navštíví vaši atmosférickou kavárnu, chce ji vidět. Zajímavé a kvalitní fotografie a videa na Google Maps jsou klíčovými prvky internetového marketingu. Lidé potřebují obraz, který v nich vzbudí touhu být na konkrétním místě.
Lékařské ambulance mohou přilákat návštěvníky čistými, prostornými kancelářemi a čekárnami. Architekti se mohou pochlubit svým ateliérem. Ukažte, kde přijímáte své klienty a co vám pomáhá o ně pečovat. Jak reagujete na jejich potřeby?

6. Postarejte se o hodnotný linkbuilding
Optimalizaci Google Maps vaší společnosti napomáhají také externí odkazy z renomovaných stránek směřující na váš web. Ano, viditelnost webových stránek se promítá do viditelnosti v Google Maps. Odkazy můžete získat publikováním sponzorovaných článků na místních webových stránkách. Samozřejmě, stránka firmy by měla být propojena s vaší vizitkou Google.
7. Přidejte mapu na svůj web. Udržujte konzistenci
A když už mluvíme o webové stránce, musí mít mapu, na které mohou uživatelé najít vaši společnost. Google také klade velký důraz na konzistentnost informací, které prezentujete o své značce. Je telefonní číslo, fyzická adresa nebo e-mail na mapě jiné než na webové stránce? To je pro potenciálního zákazníka zavádějící a matoucí, což může vést k poklesu vašeho hodnocení.
Pokud změníte svou polohu nebo telefonní číslo, nezapomeňte tyto informace aktualizovat kdekoli v síti.
Shrnutí o Google Maps
Trefili jsme šťastné číslo sedm. Toto je vaše cesta k získání zákazníků. Využijte potenciál svého firemního profilu Google k oslovení širšího publika. Z vašich služeb či nabídky produktů budou rádi těžit nejen obyvatelé v okolí. Lidé, kteří jsou v dané oblasti jen krátce, používají Google Maps, protože neznají daný region. Vaším úkolem je splnit jejich očekávání a poskytnout jim informace, které potřebují. Tím se zvyšuje šance, že si vás vyberou před konkurencí.