User Generated Content má nejen pro firmy několik výhod. Pokud vedete vlastní firmu a tvoříte obsah alespoň pro firemní sociální média, určitě si uvědomujete, jak důležité je, aby byl zajímavý pro příjemce. Ne nadarmo se říká „Content is king“. Ale slyšeli jste už o trochu jiné formě obsahu, a konkrétně o User Generated Content? Jinými slovy, je to obsah vytvářený zákazníky a je třeba zdůraznit, že je pro příjemce nejvíce důvěryhodný.

Co je User Generated Content?
V doslovném překladu User Generated Content jde o obsah generovaný uživateli. Zajímavé je, že s ním přicházíme do kontaktu opravdu velmi často, ba co víc – velmi často jsme jeho tvůrci. Jak? Inu, User Generated Content jsou mimo jiné fotografie, videa, příspěvky na blozích a sociálních médiích, komentáře, recenze a mnohem více.
Jaké jsou výhody UGC?
User Generated Content je především autentický a důvěryhodný. Více nás přesvědčí firma, která má samy pozitivní komentáře a její zákazníci vyjádřili spokojenost se spoluprací s ní, než firma, která o sobě píše jen v superlativech. Funguje zde princip social proof, tedy společenský důkaz správnosti – pokud dosavadní zákazníci zůstali firmě věrní a mohou s čistým svědomím doporučovat její služby nebo produkty, jsme spíše nakloněni tomu, abychom se i my stali jejími zákazníky.
Nelze popřít, že obsah generovaný jedněmi uživateli je pro ostatní přirozenější, důvěryhodnější a přesvědčivější. Navíc, takový obsah se rychleji zapamatuje, zlepšuje image značky a pomáhá budovat vztahy.
User Generated Content skrývá i další velkou výhodu, jelikož taková forma obsahu je relativně levná na produkci. Firmy musí jen motivovat uživatele, aby se dělili o své fotografie, zkušenosti a názory.

Jak získávat User Generated Content?
Určitě se zamýšlíte nad tím, jak lze získávat obsah generovaný zákazníky. Na mysl přicházejí téměř okamžitě sociální média a je to samozřejmě správná úvaha. Přidávajíce příspěvky, zve příjemce k diskusi v komentářích. Dělejte na svých profilech Q&A, tedy dotazy a odpovědi týkající se vašich služeb a produktů. Pokud prodáváte fyzické produkty, můžete zákazníky zvát, aby zveřejňovali fotografie s vaším produktem. Z
Nemůžete však zapomínat na to, že takovou formu obsahu není vždy snadné sledovat. Zatímco komentáře a recenze naleznete přímo ve svých sociálních médiích, tak fotografie sdílené zákazníky například na Instagramu mohou snadno uniknout vaší pozornosti. Abyste se tomu vyhnuli, vytvořte speciální hashtagy související s vaší značkou a požádejte uživatele, aby je přidávali do svých příspěvků. Navíc můžete jít o krok dále a vybudovat kolem dané služby nebo produktu soutěž, abyste motivovali ještě více uživatelů zapojit se do zábavy, což se samozřejmě promítne do větší viditelnosti na sociálních sítích.
Zvažte také spolupráci s mikroinfluencery, která v poslední době velmi získala na popularitě. Poslání vzorků svých produktů vybranému okruhu lidí, jejichž publikum pravděpodobně oblíbilo vaši značku a využilo vaše produkty, může být dobrým řešením.
Jak User Generated Content ovlivňuje SEO?
A jak může User Generated Content ovlivňovat SEO? Samozřejmě, především se musíte postarat o to, aby obsah generovaný uživateli nebyl jen na firemních sociálních médiích, ale také na vaší webové stránce. Přidejte sekci komentářů na produktové stránky a sekci na hlavní stránce s fotografiemi sdílenými vašimi zákazníky.
Pamatujte, že vyhledávače milují unikátní obsah, proto mají weby s jeho velkým množstvím větší šance na vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání. Kromě toho se web díky němu stává aktuálnější a interaktivnější, což také zvyšuje jeho hodnotu pro uživatele i vyhledávače.

Pamatujte, že články o vaší firmě publikované bloggery a jinými uživateli jsou přirozeným linkbuildingem, což může pozitivně ovlivnit pozici vaší webstránky ve vyhledávačích.
Dobré rady a pomoc ohledně User Generated Content obdržíte i od odborníků z WeNet. Kontaktujte nás a rádi vám poradíme také v jiných oblastech SEO.
