Přestože jsme na otázku z názvu odpověděli v první části našeho blogu o výrazech sociálních sítí, mnohé klíčové pojmy stále zůstávají nevysvětlené. Pokud tedy přehlížíte sociální média a stále narážíte na pojmy, které nejsou (vždy) zřejmé, tento článek je pro vás. Připravili jsme definice, které vám určitě pomohou efektivně provádět aktivity na sociálních sítích – zvláště pokud denně používáte Instagram, Facebook nebo TikTok. Zveme vás ke čtení!

Výrazy sociálních médií – abecední seznam
1. Administrátor – ten, kdo má rád velení
2. ADS – plaťte a oslovte širší
3. Avatar – ale ne ten z filmu
4. Ban – „Nepřejdeš!“
5. BIO (ale ne bio)
6. Bitly – trochu kratší link prosím
7. Bumper – reklama, která se nedá přeskočit
8. Clickbait – „Tohle musíte vidět!“
9. Titulní fotka (toto není upravená fotka)
10. Tmavý příspěvek, ale ne až tak tmavý
11. Deaktivace účtu – když jsi tam a pak jsi pryč
12. DM, nebo „napiš mi soukromou zprávu“
13. Emoji, nebo projev emoce beze slov
14. Fanpage – nikdy ne funpage!
15. Feed (nepřekládejte do polštiny!)
16. #Hashtag
17. Influencer, nebo kdo ovlivňuje vaše rozhodnutí?
18. Interakce, nebo to mám rád!
19. Živé vysílání – udělejme to tady a teď!
Meme – zkuste se nesmát!
Dítě Teletubbies, smolař Brian, král Julien, troll nebo pes – to jsou postavy, které nemůžete neznat – ostatně, objevují se v těch nejlepších memes! I když se na internetu začaly objevovat teprve před pár lety, okamžitě si získaly srdce internetových uživatelů.
Dnes je obtížné představit si komunikaci na sociálních sítích, které nepoužívají memy . Tato kombinace textu a grafiky slouží jako vtipný komentář k aktuálnímu dění. Obvykle je vytváříme kolem populárních a opakujících se obrázků nebo témat.
Hlavním cílem mého je vyvolat u příjemců emoce – obvykle smích – ao jeho úspěchu rozhoduje jeho virální potenciál. Co je virální marketing, se dozvíte dále v textu.
Networking, víc než jen online aktivita
Na první pohled je to spojeno s internetovými aktivitami. Je v tom zrnko pravdy. Tato forma činnosti však spočívá v budování a udržování obchodních vztahů prostřednictvím sociálních médií.
Za tímto účelem se mimo jiné LinkedIn. Spojuje zaměstnavatele a zaměstnance. Umožňuje vám vyhledávat pracovní místa a nové členy do týmu vaší společnosti. Koneckonců, umožňuje vám také sdílet hodnotný obsah, interagovat a zůstat v obraze z odvětví a obchodního života.
Pixel (nejen grafický)
Každý grafik to chápe po svém. Jaký význam to však má v kontextu sociálních médií? Pixel je spojen s Facebookem. Je to prvek kódu, který je vygenerován na tomto médiu a následně umístěn do zdrojového kódu vaší vlastní webové stránky.
Umožňuje remarketing přes Facebook reklamu – umožňuje sbírat informace o dění na webu a spojovat konkrétní aktivity uživatelů se sponzorovaným obsahem.
Pin, ale ne na telefonu
Je to nejdůležitější prvek sociální sítě Pinterest. Piny jsou vizuální obsah (fotografie, grafika, videa), který si uživatelé mohou uložit (připnout) do svého profilu nebo sdílet. Samotná platforma spojuje nadšence z mnoha oblastí. Pinterest jim umožňuje inspirovat se prací jiných a prezentovat své zájmy a vášně.
Marketing v reálném čase – když na reflexech záleží (nejen ve sportu)
Zajímá vás, jak upoutat pozornost publika na sociálních sítích? Jednou z nejefektivnějších metod v současnosti je Real Time Marketing. Pro využití jeho potenciálu je třeba pečlivě sledovat trendy, pravidelně monitorovat internet a sledovat reakce uživatelů internetu.
RTM se nazývá marketing okamžiku, protože je založen na akcích prováděných v reálném čase. Odkazy značky v sociálních médiích proto musí reagovat na aktuální sportovní, společenské, politické a kulturní události. Reflexy marketéra a rychlá reakce na aktuální situaci jsou klíčem k úspěchu.
Retargeting – přímo k věci
Budování uznání vaší společnosti online a získávání nových zákazníků není jednoduché. Pokud podnikáte, pravděpodobně už o tom něco víte. Někdy se vyplatí nasměrovat svou zprávu na příjemce, kteří již znají vaši značku, projevili zájem o vaši nabídku, ale transakci ještě nedokončili. Tento typ akce nazýváme retargeting a tentokrát nemluvíme o doslovném zasažení cíle!
Tento typ marketingové techniky je velmi často využíván v sociálních médiích. v systému Facebook Ads. Cílem kampaně je zacílit reklamy na uživatele, kteří již dříve interagovali s obsahem společnosti . Díky takovým aktivitám je mnohem jednodušší přesvědčit potenciální zákazníky například na nákup.
Shadowban – jak se dostat ze stínu?
Provozujete firemní fanouškovskou stránku a sdílíte hodnotný obsah se svými sledovateli, ale vaše příspěvky negenerují zapojení? Máte pocit, že se neumíte dostat ze stínu?
Jedním z důvodů poklesu dosahu může být tzv. shadowban. Tento neoficiální termín se vztahuje na skrytý zákaz, který je uvalen na majitele účtů na sociálních sítích, kteří jednají v rozporu s pravidly.
Blokování profilu z důvodu porušení pravidel se vztahuje mimo jiné na: na Instagramu. Shadowbany mají formu omezení a mohou zahrnovat:
- méně sledovatelů,
- prudký pokles míry zapojení,
- skrytí názvu fanpage v návrzích vyhledávání,
- nemožnost používat funkce účtu nebo portálu.
Více o ztrátě dosahu a samotném shadowbanu si můžete přečíst zde.

Obchodování online
Co takhle nakupovat přes sociální sítě? Sociální commerce je mimořádně žhavý trend, který si mezi uživateli získává na popularitě. Speciální internetový obchod již není jediným místem, kde mohou zákazníci nakupovat online.
I když se způsob provozu může lišit v závislosti na platformě, díky funkcím elektronického obchodu lze transakci zcela nebo částečně dokončit prostřednictvím aplikace nebo webové stránky. Elektronický obchod v sociálních médiích je o aktivní akci, ne o pasivním čekání na zákazníky. Nejlepším místem pro tento typ prodeje je momentálně Facebook.
Přečtěte si také: Jak zvýšit dopad na Instagramu?
Komunita, nebo je to zábavnější ve skupině
Jedním ze znaků úspěchu v sociálních médiích je budování loajální a angažované komunity. Tento výraz se vztahuje na všechny uživatele, kteří používají portál, dostávají upozornění týkající se konkrétního účtu a zapojují se do obsahu zveřejněného tímto profilem. Na Instagramu nebo Twitteru se nazývají sledovatelé a na YouTube se nazývají odběratelé.
Příběhy – podívejte se na ně, dokud nezmizí!
Rostoucí konkurence na trhu sociálních médií znamená, že magnáti stále více mění své aplikace. Uživatelé internetu mohou nyní využívat stále zajímavější funkce. Patří sem známé “ Stories “ na Instagramu a “ Stories “ na Facebooku .
Hlavní charakteristikou tohoto typu krátkých materiálů je, že zmizí z internetu 24 hodin po zveřejnění. Mohou být připraveny s použitím různého audiovizuálního obsahu – filmů, obrázků, hudby nebo textu. To umožňuje značkám prezentovat své nabídky kreativním, snadným a rychlým způsobem. A uživatel musí pospěchat, aby viděl příběh nebo příběhy dříve, než zmizí ze sítě.
Troll, ale ne ten ze skandinávské mytologie
Znáte-li severskou mytologii, určitě víte, že troll je tam zobrazen jako neinteligentní, ošklivá a zlomyslná postava. Samotný výraz „troll“ však vůbec nesouvisí s lidovou vírou známou ze Skandinávie, ale pochází z výrazu „trolling pro ryby“, který se vztahuje na rybolov, přesněji řečeno, nahození háčku za loď.
K věci – sociální troll je uživatel, který záměrně nastoluje kontroverzní témata, vstupuje do diskusí a poskytuje nepravdivé informace s cílem podněcovat a vyvolávat hádky na sociálních sítích. Příklady snadno naleznete v komentářích pod příspěvky. Nejlepším řešením problému je pravidlo „nekrmit trolla“, tedy vyhýbat se diskusím s takovými uživateli internetu.
Generováno uživateli – udělej si sám!
Někdy se vyplatí využít pomoci – nejen od kolegů, ale také od sledovatelů, a sdílet obsah generovaný uživateli na svém profilu.
Je maskován jako názor na produkt, může se objevit jako komentář pod příspěvkem nebo se může stát vítězným reklamním sloganem v soutěži organizované fanpage. I když má mnoho podob, vždy jde o značkový obsah, který vytvořili uživatelé.
Primárním zdrojem UGC materiálů jsou sociální média, protože právě zde najdeme jejich tvůrce – většinou fanoušky dané společnosti nebo produktu. Je to výhodná situace pro obě strany: značka získává bezplatný a atraktivní obsah, který je často efektivnější než tradiční propagace, a potenciální zákazník se cítí oceněn, a proto je ochotnější využít nabídky.
Virál (rychlejší než blesk)
„Přerušil to, ale bylo to dobré,“ Ice Bucket Challenge nebo „Co tak nějaké hranolky s tím?“ – příklady lze nekonečně rozmnožovat. Pokud jste mnoho z předchozí věty nepochopili, musíte to rychle dohnat! Ti, co to znají trochu lépe, už vědí, že stát se virálem je snem každého tvůrce sociálních sítí.
Tento důležitý prvek virálního marketingu funguje jako každý virus – šíří se velmi rychle a dostává se k novým příjemcům. Virální lze definovat jako různé typy obsahu – od memů, přes slogany a slogany až po videa nebo výzvy – které se rychle staly populárními a byly s nadšením sdíleny ostatními uživateli.

Vlog – „Drahý (virtuální) deník“
Pamatujete si na časy, kdy bylo psaní do deníku každodenní rutinou? V současnosti se mnoho věcí změnilo a deník nahradily vlogy. Tyto typy jednoduchých videí publikovaných online se vyznačují především svojí kontinuitou. Jejich autoři nejčastěji sdílejí své materiály na YouTube, který je na sociálních sítích mimořádně populární.
V tomto online deníku musí být videoklipy zveřejněny v chronologickém pořadí a měly by se objevovat pravidelně. Samotný videoblog může sloužit různým funkcím – od informačních, přes vzdělávací, až po zábavné.
Dosah – vidíš mě, slyšíš?
Pokud jste aktivní v sociálních sítích, určitě znáte pojem dosah a víte, že by měl být větší než dosahují volejbalisté v útoku. Ti, kteří se stále dívají jen na počet sledovatelů na sociálních sítích, by si měli rozebrat zmiňovaný ukazatel, který informuje o počtu unikátních příjemců, které oslovil obsah sdílený přes fanpage.
Mějte na paměti, že existují 2 typy dosahu: organický a placený . O tu první bojujete prostřednictvím poutavých příspěvků. V případě druhého vytvoříte reklamní kampaň pro sponzorování připraveného obsahu, např. . Oba jsou mimořádně důležité ukazatele efektivnosti vašich aktivit na TikTok, Instagramu nebo LinkedIn.
Jsou to všechny ne vždy zřejmé pojmy související se sociálními médii? Samozřejmě, že ne! Seznam je určitě delší, proto si prohlédněte první část slovníku sociálních sítí. Online poradci WeNet vám poskytnou ještě více znalostí. Nyní si můžete objednat bezplatnou konzultaci a dozvědět se více o nabídce.
Specialisté vám poskytnou pomoc při komunikaci, ukáží potenciálním zákazníkům vaši společnost a zvýší známost produktů nebo služeb na webu. Mezitím se můžete soustředit na rozvoj svého podnikání. Udělejte první krok k úspěchu a připojte se ke značkám, které efektivně fungují na sociálních sítích.