Kolik stojí webová stránka a koho bych měl pověřit jejím vytvořením?

- 30. července 2025

Zjistěte, kolik stojí vytvoření webové stránky a zda se vyplatí svěřit tento úkol profesionálům. Zjistěte, jak pracují tvůrci webových stránek, freelanceři a interaktivní agentury. Udělejte informované rozhodnutí!

    Kolik stojí webová stránka

    Kolik stojí webová stránka a komu byste měli svěřit její vytvoření?

    Dnes by měla mít webovou stránku každá společnost, která chce růst. Ne každému je to na samém začátku jejich podnikatelské cesty samozřejmé. Někdy si řekneme: „Dobře, podnikáme už tolik let a máme klienty a nepotřebujeme webovou stránku, protože jsme vždy fungovali bez ní.“ Tady v určitém bodě narazíme na zeď a uvědomíme si, že neexistuje způsob, jak zvýšit naši zákaznickou základnu. Je všeobecně známo, že každá společnost se snaží maximalizovat zisky, takže pokud chcete expandovat na nové trhy, nejjednodušším způsobem je jednoduše se dostat na internet.

    Stále více lidí hledá produkty a služby online a navštíví naši webovou stránku, samozřejmě za předpokladu, že ji správně připravíme. Webová stránka, která je správně připravena, dobře nakonfigurována a vytvořena v souladu s nejnovějšími směrnicemi a trendy, přitahuje zákazníky. Zobrazuje se online mnoha lidem a upoutává jejich zájem. Přitahuje pozornost a povzbuzuje je k navázání vztahu se společností.

    Co určuje cenu webové stránky a co ještě stojí za zvážení při tvorbě webové stránky?

    Jednoduše řečeno, cena webové stránky závisí na počtu prvků, ze kterých se skládá, t. j. podstránek, animací, objemu obsahu a od toho, zda ji navrhuje agentura nebo freelancer. Co je ještě důležité při tvorbě webové stránky? Například SEO optimalizace a podpora pozice. Tento bonus se určitě vyplatí využít. Vysvětlím proč.

    Jen údržba webové stránky nestačí. Webová stránka musí také přilákat uživatele. Na to se často zapomíná. SEO je zde klíčové, proces, jehož výsledkem je mimo jiné budování viditelnosti ve výsledcích organického vyhledávání. Zahrnuje technickou optimalizaci webové stránky, optimalizaci jejího obsahu a budování kvalitního odkazového profilu a autority propojení webové stránky prostřednictvím různých marketingových kanálů.

    Je to poměrně složitý a zdlouhavý proces. Řeší jej profesionální SEO specialisté. Stojí za to nechat to na nich, protože se to přemění na skutečné peníze pro webovou stránku, což je velmi důležité. Přítomnost společnosti ve vyhledávačích nejen zvyšuje její online viditelnost, ale buduje také důvěru ve značku. Na to nemůžeme zapomínat, protože je to měna dnešní doby. To se následně promítá do zvýšeného prodeje produktů a služeb a pokud to s podnikáním myslíte opravdu vážně, určitě investujte do této možnosti.

    Co určuje cenu webové stránky

    Komu byste měli svěřit tvorbu webové stránky?

    Teď, když víme, kolik peněz bylo vynaloženo na webovou stránku, co od ní očekávat, co by měla obsahovat a především jsme přesvědčeni, že webová stránka je dnes prostě nezbytností, zůstává nám jedna otázka: komu bychom měli svěřit tvorbu naší webové stránky.

    Na trhu existuje široká škála možností, ale dva hlavní kanály jsou:

    • freelanceři nebo živnostníci – jednoduše jednotlivci, kteří si sami vytvářejí webové stránky. Obvykle jde o levná řešení;
    • interaktivní agentury nebo velké společnosti s vícečlennými týmy, které se věnují tvorbě webových stránek.

    Interaktivní agenturní služby: Výhody a nevýhody

    Hned na začátku je důležité si uvědomit obchodní zodpovědnost. Když zadáme roli společnosti s vlastním katalogem produktů, vidíme, že agentura vytvořila stovky, často tisíce webových stránek, které jsou funkční a na trhu. Na vlastní oči vidíme, jaké to je. I když se během produkce něco pokazí, vždy si můžeme být jisti, že agentura vynaloží maximální úsilí k nápravě jakýchkoli chyb. Protože se jedná o velkou společnost, která si cení své reputace.

    V případě agentur jde o týmovou práci. Agentury zaměstnávají desítky, někdy stovky lidí a jednotlivé týmy jsou zodpovědné za implementaci konkrétních prvků webové stránky. Tyto týmy však nejsou od sebe izolovány. Jsou to týmy, které si vyměňují informace. Jelikož pracují jako agentura, aby v konečném důsledku vytvořily úspěšný produkt – úspěšnou webstránku, výsledkem je výrazně vyšší kvalita provedení.

    Pokud jde o výběr dodavatelů pro jednotlivé prvky, je zde další důležitý faktor, který se na začátku často přehlíží: kvalita grafiky a propagačních materiálů na webové stránce, jakož i jednotlivých doplňkových prvků.

    Není nutné, že někdo, kdo si sám vytváří webovou stránku, dokáže zajistit vše, protože nemůžete být zároveň programátorem i fotografem. Agentura již má smluvně zadané databáze obrázků, přístup ke specialistům s odbornými znalostmi v konkrétních prvcích a jde o pečlivě vybrané jednotlivce, lidi, kteří s námi spolupracují již mnoho let. Proto často už máme individuální dodavatele pro různé prvky, takže si je nemusíme hledat sami. Máme je hned.

    Služby agentury jsou komplementární, což znamená, že samotné vytvoření webové stránky a její budování tuto komplementaritu neposkytuje. Po propagaci, která je nejzákladnější věcí, kterou je třeba udělat online, bezprostředně následuje zajištění dobré spolupráce se SEO specialisty.

    Musíme také zvážit, co se stane, budeme-li chtít webovou stránku upravit. Brzy se objeví další potřeby. Budeme chtít na webové stránce něco změnit. Něco nás napadne. Udělá společnost vůbec posun na trhu a budeme to chtít na webové stránce zdůraznit? A tady přichází otázka: udělá to za nás náš freelancer, nebo si za to bude účtovat přemrštěné částky, protože právě v tom je často háček?

    Toto jsou základní výhody, které nám dávají jistotu, že webová stránka vytvořená velkou společností bude fungovat vedle dalších služb, čímž zajistí viditelnost webové stránky, dobrý výkon a možnost úprav na další roky.

    Jaké jsou nevýhody? Náklady agentury budou vždy vysoké. Nebudou nutně přemrštěny, protože agentury jsou na trhu již mnoho let a mají dobře propracované ceníky a zde si prostě musíte pečlivě zvážit, co je za tu vyšší cenu lepší než freelancer.

    Při spolupráci s agenturou se často ukáže, že cena pramení z toho, že jde o doplňkový produkt. Takový, který poskytuje mnoho dalších funkcí, o kterých nám freelancer neřekne ani je nenabídne, protože to prostě nedělá.

    Samozřejmě, agentury mohou být i poněkud hazardem. Je všeobecně známo, že někdy existují společnosti, které vypadají dobře, ale nemusí nutně poskytovat ty nejlepší služby. Tady si musíte vytvořit seznam agentur, které již na trhu působí, a jednoduše si vybrat ty skutečně renomované.

    Vše je třeba ověřit individuálně. Někdy agentury navrhují ve svém portfoliu určité prvky související s tvorbou naší webové stránky, kterým zcela nerozumí. Je důležité zjistit, zda budou všechny navrhované prvky nebo dokonce všechny komponenty webové stránky skutečně implementovány.

    Služby na volné noze: Výhody a nevýhody

    Pokud jde o freelancery, stojí za zmínku, že i oni mají své výhody. Nejdůležitější výhodou je vždy nízká cena. Je to ovšem i trochu riziko, protože nikdy nevíme, jak bude konečný produkt vypadat. Nejčastěji dostaneme webovou stránku, která se nám líbí a splňuje naše očekávání, protože během produkce můžeme na freelancera tisknout a odvracet jej od plánované cesty.

    Nevíme však, co se stane později. To pro nás jako majitele webových stránek vytváří spoustu nejistoty. Bude takový freelancer ještě existovat? Půjde pracovat do nějaké korporace, nebo si bude účtovat přemrštěné poplatky za jakékoli úpravy webové stránky, jelikož je to velmi běžná praxe.

    Nevýhodou je, že webovou stránku nemůžeme používat sami, takže pokaždé, když chceme něco změnit, kontaktujeme freelancera. A ten nabídne poplatek za provedení změn. Tato částka je prostě velmi vysoká, protože ví, že nemáme na výběr, a často skončíme s neaktivní, zastaralou webovou stránkou, protože podnikatelé se s tím už nechtějí trápit.

    Výhodou freelancerských služeb je, že se umíme dohodnout. Někdy je jednodušší vyjednávat s freelancerem než s velkou agenturou, která má poměrně rigidní cenová rozpětí. Přestože vždy existuje prostor pro vyjednávání, myslím si, že freelancer bude v tomto případě flexibilnější.

    Vytvoření firemní webové stránky

    Vyplatí se používat generátory webových stránek?

    Za zmínku stojí, že existují bezplatné generátory webových stránek.

    Různé tzn. hotové šablony a podobně. I ty můžete použít, ale chtěl bych vás upozornit, že neexistuje nic takového jako zadarmo, dobré pro podnikání nebo dobře odvádějící práci. Je ztráta času o tom diskutovat, protože si myslím, že každý ví, že někde je háček a není tomu tak, že dostaneme bezplatnou webovou stránku, která bude dobře fungovat a dobře reprezentovat naši společnost. Je pravda, že tyto bezplatné generátory jsou například ideální pro provozování jednoduchého blogu. Ale v podnikání prostě nejsou dobrým řešením.

    Vytvoření firemní webové stránky. Shrnutí

    Nejpohodlnější možností je vždy svěřit vývoj webové stránky společnosti, která kromě samotné konstrukce zajistí také údržbu, bezpečnost, kontinuitu a funkčnost, jakož i implementaci dalších prvků.

    Více informací o každé z těchto fází naleznete na www.5starweb.sk.

    Několik závěrů z této epizody na samém konci:

    • Firemní webovou stránku lze vytvořit mnoha různými způsoby, ale hodně závisí na tom, kolik na ni chceme utratit.
    • Stojí za to připomenout, že webová stránka je virtuální výkladní skříní naší společnosti a často je prvním místem, kde se klient potýká s naší společností.
    • Stojí za to také zajistit, aby kromě vytvoření webové stránky dodavatel poskytoval i další základní služby související s provozem naší webové stránky.

    Mohlo by vás zajímat