Pokud podnikáte, nepodceňujte umístění webové stránky. Musíte si uvědomit, že bez ohledu na to, jaké služby nabízíte, co prodáváte nebo v jakém odvětví působíte – abyste byli úspěšní, musíte propagovat svoji značku online. Kromě webové stránky vaší společnosti, která je základem vaší online prezentace, byste měli upřednostnit SEO. Nejprve se však musíte naučit, co zahrnuje efektivní umístění webové stránky tak, aby oslovila nové publikum a získala výhodu oproti konkurenci.

Umístění webové stránky a Google
Pokud provozujete vlastní firmu, skutečnost, že uživatelé k tomuto účelu používají především Google, může být klíčová. Není proto překvapením, že dosažení co nejvyšší pozice ve výsledcích vyhledávání pro webovou stránku se stalo prioritou každého podnikatele.
Pravděpodobně vás právě teď zajímá, jak dosáhnout lepší online viditelnosti – a tedy lepší umístění webové stránky. Pokud je pro vás reklama na Googlu příliš drahá, musíte investovat do umístění webových stránek. Tento pojem – známý také jako SEO (optimalizace pro vyhledávače) – zahrnuje různé postupy, které mohou pomoci vaší webové stránce dosáhnout vyššího umístění ve výsledcích organického vyhledávání. Lepší online viditelnost, větší důvěra ve značku a noví zákazníci – to je jen několik z mnoha výhod optimalizace vaší webové stránky pro vyhledávače. Někdy však první výsledky neuvidíte ani po několika měsících. Umístění webové stránky s důrazem na SEO je proces:
- komplexní – zahrnuje množství aktivit na webu i mimo něj (on-site i off-site), díky kterým se webová stránka může umístit vysoko ve výsledcích vyhledávání pro různá klíčová slova,
- dlouhodobé – vyžaduje nepřetržitou práci na webové stránce a její přizpůsobování pokynům společnosti Google a aktualizacím algoritmů.
Pokud tedy nemáte dovednosti nebo čas na to, abyste se o vše postarali sami, svěřte umístění webové stránky zkušeným SEO specialistům.
Co ovlivňuje umístění webové stránky?
Již víte, že uživatelé nejčastěji používají vyhledávače k vyhledávání informací o značkách, produktech a službách. A k tomu používají vhodná klíčová slova. Následně si vyberou webové stránky uvedené ve výsledcích vyhledávání, které algoritmy umístily vysoko – obvykle v první desítce.
A protože každá uživatelská poptávka generuje množství adres, musí být správně klasifikovány. Aby společnost Google poskytla uživatelům internetu co nejrelevantnější a nejhodnotnější hodnocení, zavádí do svých algoritmů řadu požadavků, změn a aktualizací. Faktory hodnocení proto ovlivňují umístění webové stránky.
Proto, pokud chcete dosáhnout a udržet si vysoké umístění ve vyhledávačích, musíte přizpůsobit svou webovou stránku neustále se měnícím pokynům vyhledávače.

5 kroků k lepšímu umístění webové stránky ve vyhledávači Google
1. Proveďte SEO audit a analyzujte svou webovou stránku
Posouzení vaší webové stránky z hlediska správné optimalizace je klíčem k přijetí opatření a posílení pozice vaší společnosti ve vyhledávání Google. SEO audit je nedílnou součástí efektivního SEO. Je to výchozí bod pro dosažení lepšího umístění ve výsledcích vyhledávání.
2. Vyberte správná klíčová slova
Věděli jste, že jedním z důvodů nedostatku organické (bezplatné) návštěvnosti webových stránek je špatný výběr klíčových slov? To se promítá do nízkého zájmu o produkty nebo služby online a ztráty potenciálních zákazníků. Analýza populárních frází souvisejících s vaším odvětvím je proto důležitým krokem při umísťování vaší webové stránky ve vyhledávači Google.
Pamatujte, že efektivní umístění klíčových slov vyžaduje nejen používání obecných frází (např. SEO), ale i specifičtějších – známých také jako fráze s dlouhým ocasem (např. co je SEO?). Pokud budete tyto typy frází používat ve svém obsahu, metaznačkách, nadpisech, odkazech a na sociálních sítích, všimnete si lepší viditelnosti ve vyhledávačích.
3. Pište jedinečný a hodnotný SEO obsah
Pozici webové stránky vaší společnosti ve vyhledávání Google určuje mnoho faktorů. Je však obtížné si vůbec představit umístění v první desítce výsledků vyhledávání bez hodnotného obsahu webové stránky. K dosažení lepšího umístění se musíte zaměřit na SEO copywriting, který zahrnuje vytváření obsažných, jedinečných a na klíčová slova bohatých textů, která jsou komplexní a poutavá.
Je dobré vědět, že vyhledávače si cení kvalitního obsahu, který nejlépe odpovídá na dotazy uživatelů a dodržuje pokyny. Proto je v rámci SEO třeba nejen psát poutavé a odborné články a popisy, ale také optimalizovat a aktualizovat ty, které již byly publikovány.
4. Technicky optimalizujte svou webovou stránku
Klíčem k úspěchu je i technická optimalizace webových stránek, která vyžaduje přijetí několika důležitých SEO opatření na stránce:
- vytvořte jednoduché adresy URL,
- sitemap (pomáhá prohlížečům Googlu snáze se orientovat na vaší webové stránce a pochopit její strukturu),
- připravte správná metadata s důrazem na vhodnou délku a poutavým obsahem,
- poskytněte responzivní verzi webové stránky,
- použijte interní prolinkování – usnadní navigaci na webu a přístup ke konkrétnímu obsahu,
- optimalizace grafiky,
- implementujte strukturovaná data a přesměrování,
- instalace SSL certifikátu,
- dávejte si pozor na rychlost načítání webové stránky – pamatujte, že stránka, jejíž načítání trvá dlouho, bude mít mnohem vyšší míru okamžitých odchodů.

5. Implementujte aktivity i mimo webové stránky
Chcete-li dosáhnout vyššího umístění webové stránky ve vyhledávači Google, musíte si udržovat hodnotný, bezpečný a rozmanitý profil odkazů. Efektivní budování odkazů vám pomůže získat větší viditelnost ve vyhledávačích, generuje návštěvnost webových stránek a posiluje image vaší značky. Při budování odkazového profilu nezapomeňte, že důležitá je kvalita, nikoli kvantita. Proto získávejte odkazy z relevantních a hodnotných domén.
Kromě získávání cenných odkazů musíte zajistit i autoritu své webové stránky. Pamatujte, že vyhledávače zohledňují dobu registrace a stáří domény. Google obecně více důvěřuje adresám, které existují déle (pokud nemají problematickou minulost).
